Moa Brandt, gitarrist och låtskrivare

Moa Brandt Foto: Sarah Thoren
Foto: Sarah Thorén

Moa Brandt har genom åren synts till i band som Among Lynx, Ladies Got The Blues, då och då bakom gitarren i Sallyswag samt andra mindre duo- och triokonstellationer. Hjärtat klappar extra hårt för roots/blues och improvisationsmusik. Utöver att stå på scen skriver hon även musik där mycket går att höra under Among Lynx’s repertoar där bluesig slidegitarr möter rock/pop/neoblues.

Moa har spelat mycket live senaste åren men kommer nu fokusera på att skriva musik under eget namn. Vid sidan av musiken har hon parallellt arbetat på studieförbund, både som verksamhetsutvecklare inom kultur (med fokus replokalshus) och administratör.

Hösten 2022 lämnade hon Stockholmsbruset för Dalarnas mäktiga natur, bytte lägenhet i innerstan till lantlig gård i Siljansnäs där många projekt och visioner nu ska få tid och utrymme att blomstra.