Nergiz Yetiz, producent, låtskrivare och filmkompositör

Foto: Paola Escanilla Lopez

Nergiz Yetiz, född och uppvuxen i Uppsala, är inte bara en musikproducent och låtskrivare, utan en begåvad filmkompositör. Med en imponerande bredd i sitt musikaliska register navigerar hon smidigt genom olika genrer med särskilt expertis inom pop, afrobeat samt Rnb.

Med flera framgångsrika samarbeten under sitt bälte har Nergiz cementerat sin plats som en betydande röst inom den svenska musikscenen. Nergiz har samarbetat med flera etablerade artister såsom:  Viktor Ax, Shenzi Beats, Adam Rymdpojken, Omar Rudberg, Robin Kadir, 23, M9, Jamzey Gee Dixon och många fler.

Trots en bakgrund inom juridik och flera års arbete inom myndighet som handläggare har Nergiz valt att ägna sig åt musiken på heltid.