Avtackning för UTOM:s pionjärer

Den 16 november fyller tankesmedjan Unga tankar om musik 5 år. Under de här första åren har verksamheten tagit form och fått en tydlig riktning. Nu var det dags för avtackning för de första 15 medlemmarna.

De blev invalda i november 2016 och har sedan dess medverkat vid 19 medlemsmöten runt om i Sverige och Norden och en lång rad konserter, panelsamtal, temadagar, filminspelningar, medieinslag och politikermöten.

– Det är med dubbla känslor vi nu släpper iväg denna första skara medlemmar. De var pionjärer på så många sätt. Under deras brinnande engagemang har UTOM utvecklats till en varm och lyssnande organisation där varje individs styrkor, svagheter och nyfikenhet har varit nyckeln till arbetet för framtidens musikliv, säger Max Låke, verksamhetsledare.

Tankesmedjan unga tankar om musik ska ständigt förnyas och i strukturen är det inbyggt att medlemmarna får ett fyraårigt mandat. Efter de fyra åren lämnar man UTOM för att gå in i ett alumninätverk som är tänkt att bara växa sig större och större.

– Jag är innerligt tacksam för det förtroende medlemmarna har visat varandra och mig, och ser fram emot otaliga samarbeten med dessa fenomenala människor i framtiden! säger Max Låke.

De avgående medlemmarna är:
Kristin Amparo Sundberg, artist och sångerska
Isak Bergström, dragspelare och handläggare