Världens musik i Sverige #1 och #2

Hur kan vi bli bättre på att ta emot hitflyttade musiker? Hur underlättar vi för nyanlända att ta del av det svenska musiklivet i allt från arbetstillfällen, stipendier och utbildningsmöjligheter?

Kungl. Musikaliska Akademien och tankesmedjan Unga tankar om musik bjuder in till två samtal inom ramen för akademiens serie Klingande Akademi.

Det första samtalet av två genomförs av UTOM-medlemmen Robin Cochrane med gästerna Sofia Berg-Böhm (sångerska och skådespelare) och Juan Romero (slagverkare). Samtalet varvas med musik av och med Feras Charestan på qanun och Alan Kamil på violin.

I den andra delen av samtalsserien på temat ”Världens musik” delar paneldeltagarna Robin Cochrane, Edo Bumba och Lina Nyberg med sig av sina erfarenheter, och UTOM-medlemmarna Ebo Krdum, Sugarray Napunyi och Emilia Amper spelar musik.

För ljudet står UTOM-medlemmen Alexander Tyberg.