Missa inte årets musikdokumentär!

Det som skulle ha blivit en konsert på temat Framtidens musik blev istället något mycket större. En dokumentärfilm om pandemin, musikaliska möten över genregränserna och framtidens musik och musikliv.

När pandemin slog till föddes bland medlemmarna i tankesmedjan Unga tankar om musik (UTOM) ett behov av att tänka större musikaliska tankar för framtiden. Nio medlemmar planerade en konsert på Palladium i Malmö för att utforska temat. Men precis som för alla andra i musikbranschen blev den inställd och uppskjuten flera gånger under den pandemi som har lamslagit en hel bransch.

Det fick bli en kombinerad dokumentär- och konsertfilm istället. Hör medlemmarna berätta om året som gått och lyssna på deras tre fantastiska tolkningar av framtidens musik som blir till i mötet över genregränserna.

Filmen hade premiär på Musik i Syd Channel den 23 juni och är en samproduktion mellan Unga tankar om musik, Musik i Syd och Palladium Malmö med generöst stöd från Signatur – Insamlingsstiftelsen för musik.

MEDVERKANDE medlemmar i UTOM:
Anna Gideonsson, ljudtekniker
Filip Jers, munspel