SugarRay Napunyi, basist

Foto: Anna Drvnik

Sugarray Napunyi är basist, född och uppvuxen i Kenya men bosatt i Sverige sedan 2011.

Han började med musiken sent i livet, efter flytten till Sverige, men har på några få år etablerat sig inom framför allt afrikansk musik och reggae, både med egna bandet Jahmbo Afreeka och som basist i grupper som Genuine Mezziga, Dekula Band och Wakili.

Sugarray är självlärd, och skaffade mycket av sin erfarenhet genom att spela live och studera youtube-videos, precis som många av sina landsmän. Men hans genuina musikalitet och positiva, nyfikna attityd har ständigt tagit honom till nya platser, och han är inte rädd för att prova nya saker, musikaliskt såväl som i livet som helhet.