Här är UTOM:s arbetsutskott 2026-2027

Unga tankar om musik har valt in ett arbetsutskott för det kommande året. Ingrid Malmén tar över ordförandeskapet efter Sofia Hallgren.

Arbetsutskottet leder och samordnar tankesmedjans arbete tillsammans med kansliet och bidrar till att forma verksamheten på både kort och lång sikt.

Den fantastiska kraften och kapaciteten i UTOM är något jag hoppas kunna förvalta och kanalisera under mitt ordförandeskap. Med stundande val känns det extra viktigt att vi lyfter musikpolitiska frågor upp på dagordningen. Mer än någonsin behöver vi visa på värdet av ett starkt och brett musikliv i Sverige, för att säkerställa ett hållbart musikaliskt ekosystem på lång sikt.

Ingrid Malmén, ordförande UTOM

UTOM:s arbetsutskott 2026–2027:
Ingrid Malmén, ordförande
Ida Meidell, vice ordförande
Christian Cuadra
Veronica Lagerman Lindblom (invald)
Per Ödberg (invald)

Ett varmt tack till tidigare arbetsutskott för ert engagemang och arbete under föregående år.

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på vår webbplats. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning av cookies.