Erik Renöfält Fhager, gitarrist, kompositör och musikproducent

Foto: Sofia Aedo Zahou

Ursprungligen från Örebro men bosatt i Stockholm sedan tio år tillbaka. Gitarrist och musikproducent som spänner över flera genrer och som arbetat med artister som LÈON, Ola Salo och Iggy Azalea. Han har även arbetat deltid som a&r på det innovativa skivbolaget Snafu Records som använder egenutvecklad AI för att hitta nya artister. Efter studier inom musik- och medieproduktion vid Kungl. Musikhögskolan har Erik bland annat komponerat musik för det kommande tv-spelet Biomutant samt haft ett nära samarbete med Karolinskas Kammarkör med komposition och inspelning av nyskriven körmusik. Stort intresse för möten med nya människor och genreöverskridande samarbeten!